and the Mindy goes to...

Nu innan läggdags får ni, som utlovat, resultaten från Oscarsgalan. Jag, som framtida jurymedlem, visar också mina resultat från när jag och Melissa röstade igår natt. Trummvirvel och....
Best Picture: Slumdog Millionaire, mitt val: Benjamin Button
Actor in a leading role: Sean Penn, mitt val: Brad Pitt
Actress in a leading role: Kate Winslet, mitt val: Kate Winslet
Directing: Slumdog Millionaire, mitt val: Frost/Nixon
Foreign language film: Departures, mitt val: Walz with Bashir
Music (song): "Jai Ho" Slumdog Millionaire, mitt val: "Down to earth" Wall-E
Music (score): Slumdog Millionaire, mitt val: Defiance
Film editing: Slumdog Millionaire, mitt val: Slumdog
Sound mixing: Slumdog Millionaire, mitt val: Slumdog
Sound editing: The Dark Knight, mitt val: The Dark Knight
Visual effects: Benjamin Button, mitt val: The Dark Knight
Documentary short: Smile Pinki, mitt val: The Witness - From the balcony of room 306
Documentary feature: Man on wire, mitt val: Encounters at the end of the world
Actor in supporting role: Heath Ledger, mitt val: Heath Ledger
Actress in supporting role: Penelope Cruz, mitt val: Amy Adams
Short film (live action): Spielzeugland, mitt val: New boy
Cinematography: Slumdog Millionaire, mitt val: The Dark Knight
Makeup: Benjamin Button, mitt val: Benjamin Button
Costume design: The Duchess, mitt val: The Duchess
Art Direction: Benjamin Button, mitt val: The Duchess
Short film (animated): La maison en petits cubes, mitt val: This way up
Animated feature film: Wall-E, mitt val: Wall-E
Writing (adapted screenplay): Slumdog Millionaire, mitt val: The Reader
Writing (original screenplay): Milk, mitt val: In Bruges

Ja, det gick väl sådär. Men av alla filmer har jag bara sett In Bruges, Slumdog Millionaire (som jag uppenbarligen har underskattat rejält), Benjamin och The Dark Knight. Så jag kunde inte tänka helt som en jury, riktigt jobbigt. Men jag är bara människa faktiskt!! Jag fick alltså 8 av 24 rätt. Jotack, om jag hade sett alla filmer så skulle det varit 28 av 24 rätt... Hur som helst, jävligt tråkigt att Brad ännu inte fått någon Oscar, när ska han få en till chans liksom? Men var inte ledsen, du är en vinnare för mig! Måste ändå säga att anledningarna till varför vi valde som vi valde är roligast. Kan ta det imorrn. Ska sussa nu. Tjing.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0