Finland genomgång


Vi åt middagsbuffé. Och frukostbuffé. Vi åkte till Björneborg till min mormor, hennes katt var gullpelle. I Finland var det schtekväder och vi satt på mormors balkong. Kvällen innan hade jag tråkigt i hytten så jag fyllde i mina naglar, i en rosaröd färg. I Finland har man en viss sorts gungor, dom lekte jag buss med som barn. På Iso Karhu har många dagar spenderats. Äta korv är ett måste... Och dricka mumindricka. Roadtrip tillbaka till Åbo. Lång väg och bara skog, till slut framme vid dopet i Åbos svar på Hammarby sjöstad. Bebis Anni. Schysst utsikt från balkongen! Med en jävla fet båt i hamnen nedanför. Mejerihyllorna i Finland är underbara, precis som glassdisken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0