nummer 10


Avsnitt sju i säsong tre. Samma avsnitt som när alla män på sjukhuset åker iväg och campar kommer det in en transexuell, Daniel/Donna. Han har ätit hormoner som ger honom bröst och andra feminina sidor osv (jag är ju ingen läkare), men det visar sig att han har bröstcancer och inte borde gå igenom med sin könsändrande operation pga detta. Hans fru sedan 10 år tillbaka har varit emot operationen från början och ser det här som en sorts lättnad. Daniel bestämmer sig till sist att han ändå ska gå igenom operationen och hans fru stormar ut från sjukhuset när operationen ska äga rum. Till sist innan Daniel vaknat upp, då som kvinna, återvänder hon och säger något i stil med: Oavsett vad för kön han vill ändra sig till så kommer det alltid att vara min Daniel, och jag vill inte vara utan honom.

Imorrn kommer nummer nio! Jag vet att ni vill veta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0