Poesi

Natt efter natt, samma dröm om dig
Du ska till någon annan men du kommer till mig
Och jag vaknar med ett ryck och ser mig omkring
Jag famlar runt i mörkret men där finns ingenting
Sen dessa bitterljuva dagar då jag försöker finna tröst 
I att det ska bara vara så när det lider mot höst
Jag går där som förvisad vid mitt hemlands gräns och jag undrar
Jag undrar om du kan ana hur det känns
Förr närde jag flykten som en utväg så god som nån annan
Men det var innan du kom och satte mig i brand
Men jag önskar jag vore nån annanstans, jag svär
När jag natt efter natt vaknar upp och tror att du är här
- Ulf Lundell

Har publicerat det här förut, jag vet. Men det är en fin text.

Jag önskar att jag var en poet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0