people

Varje gång jag tänker på andra människor blir jag helt fascinerad. Dessa människor har ju ett liv. Precis som jag har. Dom är inte bara statister i Mindys värld utan dom lever exakt som jag. Men inte samma saker har hänt dom. Dom gör inte samma saker som jag gör. Dom tänker inte som jag gör. Reagerar inte som jag. Vissa gör dumma saker, vet dom om hur dumt det är? Vissa värderar inte sig själva och dom kräver bekräftelse, vet dom om att dom är värda allt? Vissa är rasister, hur kan dom inte tycka att det är dumt? Vissa är troende, hur kan dom tro så mycket? Vissa röker, hur kan dom vilja göra det? Vissa leker med andras känslor till det extrema, hur kan dom inte bry sig om andra? Alla är sannerligen unika, det är ganska coolt när man tänker på det och kan åka runt runt i långa banor om man tänker på det lite till. Som jag gjorde.

Beundransvärt hur världen kan rymma så många liv, och kanske ännu mer beundransvärt när olika liv möts.  


Kommentarer
Postat av: Melissa

Det är faktiskt inget fel att tro Mimi! Amen

2009-01-16 @ 14:57:10
URL: http://melzor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0