Are we human?

Hej. Peter är fortfarande här. Hur kan ett lag vara så lyckligt lottat? Nej men... Nu får jag väl ta och ge mig? Svårt dock. Man glömmer hur jävla härliga amerikanare är.

Det var bara det. Dag två på campet är över, med övertid. Inte mig emot, skulle kunna vara där heeela natten. Dags för sängen snarast. Hatar att jobba när det är camptime. Hatar. Appropå det...

Jag hatar folk som fortfarande tror, efter ett halvår som låten varit en hit, att i The Killers låt Human sjunger han "Or are we dancers?". För det första; vad har hela låttexten med dansare att göra? För det andra; varför skulle han inte använda pluralform på dancer, eftersom man inte hör ett s i slutet? För det tredje; varför är det fortfarande en diskussion om detta? Dancer, dancers, denser? Vad passar bäst in? You tell me... Ryktas om att det finns alla alternativ beroende på lyssnaren. Känns ju puckat. För låten har ingenting med dans att göra, om ni inte förstått det. För isf vet jag inte hur ni dansar...

Kommentarer
Postat av: karin

måste bara påpeka om historien bakom låten. den skrev för att de dansare som dansar på en balett skola var så extremt påtvingade av dera lärare & då tyckte sångaren är dom människor eller bara dansare?

2009-10-24 @ 21:26:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0