Barn barn barn

Ibland får man känna som jag gjorde i förra inlägget, ni behöver inte läsa det bara för er egen skull.

Har tänkt på en sak. Alla skaffar ju barn numera! Då snackar jag folk i min ålder. Alla går runt med en barnvagn eller mage. Folk man gått i samma skola som för några år sen, dom har barn. Lixom, vad händer egentligen? Visst jag kan förstå några stycken. Men känns ju lite som att folk försöker haka på nån sorts trend. Det ska ju vara rätt ovanligt att bli en mamma på 20 år, men nu är det snarare ovanligt att bli mamma på 25 år eller 30 år. Läskigt tycker jag. Såklart kan jag ju inte veta vad som ligger bakom allas barnafödande, men ändå. Scary.

Idag ska jag i alla fall åka till mamma och röntga lite tänder och min handled. Sen ska jag träffa Marc som kommit hem från Kanada. Trevligt. Bra att vara sysselsatt, då kommer man oftast på andra tankar och det behövs ju lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0