låtar betyder ju visst något

Jag tänkte på en sak härom dagen när jag reste till Nynäs by buss. Det tar ju lite tid och man hinner ofta gå runt runt runt i tankekarusellen, samtidigt som man lyssnar på musik givetvis. Det är då jag tänker som bäst i alla fall. Hur som helst, så kom jag på att förknippar nästan varje låt med någon eller något. Sen tänkte jag att det skulle vara roligt med en redovisning. För mig alltså. Så här kommer den, eller några som jag kommer på nu på rak arm. Oavsett vad alla låtar egentligen påminner om så är det kärlek för att dom betyder något.

Diary of Jane - Breaking Benjamin påminner om: En god gammal vän.
Diseased - Seether påminner om: Den värsta tiden.  
American boy - Estelle & Kanye påminner om: Roliga Londonresan i våras.
My cool - Adam Tensta påminner om: Walthers. Minns hur alla spelade den i korridoren en dag.
Alla som inte dansar - Maskinen påminner om: Förra vintern.
Det är så jag säger det - Håkan påminner om: Viktor. I början på våran tid brukade jag lyssna på den och tänka på honom. Fast det vet inte han...
Now you're gone - Basshunter påminner om: Kreta.
The winner takes it all - Abba påminner om: Murkko.
Black or white - Michael Jackson påminner om: När Melissa kom på egna danstävlingar och dansade till bara den! (Varsågod).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0