Olla

Alltså usch. Skulle skriva "ollan" som i Olearys i ett sms, ingenting bra om det I assure you men hur som helst... Det blev ollam så jag suddade borta sista bokstaven och då blev det olja, så tryckte jag ned för att komma till bokstavera så trycker jag istället på sista ordet och det står helt plötsligt olla i mitt sms. Alltså hur äckligt är det inte att olla finns med i ordlistan!? Började skratta lite smått för mig själv för jag såg framför mig hur någon ska smsa någon och säga olla för den har varit med om liknande, hahaha! För det är inte jag själv heller som lagt till det så chilla på det.

Ja okej. Nu googlade efter en olla-bild (vad tänkte jag med?). Så det är tydligen någon sorts kastrull/kruka också. Blev genast mindre kul...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0