Till Jos.

 Hela det här inlägget blir till dig Jos.

När Bella blev biten av James så sög ju Edward ut giftet som sen skulle sprida sig genom kroppen annars, och då skulle hon blivit vampyr. Men när han sög ut giftet fick hon ju då bara ett ärr från det. Om dock James eller Edward skulle ha sugit henne tom hade hon dött (obviously). När man blir vampyr så blir det ju att man dör först men giftet får en att bli "till liv" igen, det är därför vampyrer inte har ett slående hjärta. Jag tror att dom i Seattle helt enkelt bara blir helt tömda på blod, därför dör dom. Giftet är ju inte det som gör att man dör utan hur mycket blod som försvinner från kroppen. Det är därför Edward säger i bok/film ett att han skulle aldrig kunna gjort det som Carilse gjort, dvs omvandla alla i deras familj eftersom det är så svårt att kunna stoppa sig själv i rättan tid och han har gjort det fler än gång dessutom. Man kan typ inte sluta när man får smak på blodet, då måste man vara jävligt stark. Det är därför dom kan göra Bella till vampyr, för dom har kontroll och kan låta gifta sprida sig och förvandlingen kan då äga rum, men dom andra bara blir uppätna.


Jag tror det ska vara något sånt i alla fall, minns inte så väl hur det var. Men eftersom jag inte reagerade på det när jag läste så måste jag tänkt samma som jag gjorde nu. Haha.  

Kommentarer
Postat av: Jos

Tack! Jaa det låter troligt!

Alltså, VAD gör man när man läst ut alla böcker? Läser om och om igen? De är hur bra som helst. Förstår inte hur folk kan vara på team jacob. De har ju helt missat vad det hela handlar om...

2010-02-28 @ 05:34:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0