Probably the worst morning in the world

Detta är hur min rekorddåliga morgon såg ut:

Jag vaknade 05:30, det börjar ju redan där vetni.
Tänker gå till bussen men kommer på att "Oj det är helgdag".
Helgdagar på Tuvvägen innebär att 810:an till Gullmars inte går.
"Fuck!" tänker jag och börjar springa till 841:an som går till tåget.
Kommer på mitt i löpet att den inte heller går på helgdagar.
Slutar springa. Funderar ett tag. Klockan är 06:06.
Slutar med att jag springer arslet av mig med min tunga väska till tåget.
Hinner med 06:16 tåget och svettas ihjäl. Det är tydligen varmt just idag.
Kommer till arbetet. Dom säger jag ska ju inte jobba idag.
Eftersom jag kommit dit fick jag jobba. Efter mitt löp var jobba det sista jag ville.
Jag springer då till tåget hem. Missade tåget.
Tågen går bara 2 ggr i timmen, för att det är helgdag.
Tar tunnelbanan till Farsta för att ta bussen därifrån. Väntar en kvart på bussen.
Hoppar av vid centrum. Och bussarna hem går en gång i timmen varav båda redan gått...
... För att det är en helgdag klockan 07:55.
Tänkte gå och sola då lika gärna. Kommer på att jag har 50 kr löst i mitt busskort.
Vart är mitt busskort?
Inte i väskan. Inte i någon ficka. Busskortet är borta.
I panik ringer jag runt hela världen och får slutligen springa till bussgaraget.
Där fann jag åter mitt busskort. Och svettades fortfarande ihjäl.

Vet inte riktigt varför allt dåligt hände mig innan klockan ens slagit åtta på morgonen? Om nån har en sjuuukt bra dag idag är det för att jag har avverkat kvoten för en dålig dag för inte bara mig utan minst tre till. Så varsågoda. + av allting: Mitt busskort försvann faktiskt inte. Det är varmt idag. Jag fick vara ledig när jag var som mest otagg på arbete.

Gäller att ta det man får, men känner ändå som nedan inför hela dagen. Snälla låt det vända för mig.


Kommentarer
Postat av: cleo

Hahha vilket tpl-inlägg! :D mest bilden <3

2010-05-13 @ 11:20:15
Postat av: Sara

Vilken jävla dundermorgon. Du köttade verkligen på där!

2010-05-13 @ 11:51:29
URL: http://mirasass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0